fbpx

Jak wyglądają zajęcia?

Poprawa zdrowia, kondycji, samopoczucia to cel moich zajęć. Ćwiczymy z szacunkiem do siebie, z troską o swoje ciało, we własnym tempie, bez nadmiernego forsowania i akrobatycznych pozycji, z uwagą na swoje ograniczenia i dyspozycję w danym dniu.

Zajęcia jogi prowadzę inspirując się metodą wypracowaną przez B.K.S. Iyengara, cenioną ze względu na swoją precyzję i personalizację ćwiczeń. W myśl tej idei staram się dostosowywać program zajęć do możliwości każdej osoby korzystając z pomocy: wałków, koców, bloków, pasków, lin, etc.

Stawiając sobie również za cel relaks, odprężenie i wyciszenie wykorzystuję na zajęciach elementy jogi regeneracyjnej opartej na metodzie Judith  Hanson Lasater, dedykowanej każdemu spragnionemu odpoczynku.

Podczas zajęć dbam o kameralną, przyjazną atmosferę, gdzie dobry humor i szczypta zabawy przeplata się z pracą nad sobą. Jest to również miejsce do spotkań z drugim człowiekiem, szansa na zawarcie ciekawych znajomości i spędzenie czasu w miłym gronie.

Zajęcia prowadzę z pasją, sercem i przekonaniem. Zapraszam na matę.

Brzmi zachęcająco, ale nadal nie jesteś przekonany do jogi? Zapraszam do zakładki „dlaczego warto?

Joga wg B.K.S. Iyengara

Jedną z najpopularniejszych metod nauczania jogi jest metoda wypracowana przez B.K.S. Iyengara*. W metodzie Iyengara duży nacisk kładzie się na precyzję wykonania danej asany, jak również na personalizację praktyki. Każdą pozycję jogi dostosowuje się do indywidualnych możliwości każdej osoby wykorzystując wszelkie pomoce: maty, wałki, koce bloki, paski, liny, krzesła, etc.

* Bellur Krishnamachar Sundararaja Iyengar (1918 – 2014) był jednym z najwybitniejszych współczesnych nauczycieli jogi. Praktykował i nauczał przez ponad 70 lat.

Joga regeneracyjna wg J.H. Lasater

Joga regeneracyjna (Restorative Yoga) wg metody Judith Hanson Lasater * złagodzi skutki przewlekłego stresu, pozytywnie wpłynie na system immunologiczny, unormuje ciśnienie i poziom hormonów. Dodatkowo uspokoi nasz umysł, zmniejszy napięcie w ciele i doda nam energii i siły do działania. Joga regeneracyjna dedykowana jest każdemu spragnionemu odpoczynku, szczególnie dla pań w ciąży lub podczas menstruacji czy menopauzy.

* Judith Hanson Lasater uczy jogi od 1971 roku, przez pierwsze kilkanaście lat jej głównym nauczycielem był B.K.S. Iyengar. Jest autorką ośmiu książek o jodze, doktorem psychologii i fizjoterapii, współzałożycielką Yoga Journal; prowadzi warsztaty jogi na całym świecie.